Noi promisiuni: când vei putea circula cu metroul în Drumul Taberei
Metroul din Drumul Taberei un proiect la care bucureștenii visează de ani de zile. Autoritățile vin cu noi promisiuni legate de deschiderea circulației.
Metroul din Drumul Taberei e un proiect care trebuie finalizat în urmă cu mulți ani. Suntem în 2020 și bucureștenii din acea zonă încă suportă traficul infernal și n-au o linie de metrou care să-i lege de restul orașului.
Circulația ar fi trebuit să fie deschisă anul trecut. Era avansat, de la nivel guvernamental, termenul de decembrie. Dar nu s-a întâmplat nimic. Așa că planurile au fost amânate pentru 2020. Iar termenele sunt împinse chiar și anul acesta.
Când e gata metroul din Drumul Taberei
Guvernul demis PNL vine cu noi promisiuni legate de deschiderea circulației la metroul din Drumul Taberei. Executivul susține că acolo se va circula până la data de 30 de iunie, spune ministrul demis al Transporturilor, Lucian Bode.
„Îmi asum încă o dată punerea în funcţiune, cu călători, a metroului din Drumul Taberei până la data de 30 iunie 2020, inclusiv staţia şi Depoul Valea Ialomiţei şi îmi propun finalizarea achiziţiei şi livrarea în termenul contractual a materialului rulant, respectiv 13 trenuri noi, până în decembrie 2023”, a spus ministrul.
Declarațiile au fost făcute chiar la audierile din Parlament, în comisiile de specialitate. Acolo unde ministrul a amintit și de un alt proiect asumat de cei care au fost la guvernare, dar la care lucrurile avansează lent.
„În ceea ce priveşte Magistrala M6 Gara de Nord – Otopeni, pe tronsonul 1 Mai – Tokyo procedura de achiziţie este în derulare, iar pe tronsonul Tokyo – Otopeni proiectare şi execuţie lucrări de structură de rezistenţă este în curs de validare în conformitate cu solicitările cofinanţatorului proiectului”, a explicat ministrul demis Lucian Bode.
Un proiect tărăgănat
Contractele pentru metroul din Drumul Taberei au fost semnate încă din 2011, iar lucrările au început în 2012. Ar fi trebuit să fie gata în 2015.
Proiectul s-a împotmolit în licitații contestate, procese intentate de constructori, apoi contestații depuse de Metrorex. Pe noua magistrală de metrou vor circula, anual, 19 milioane de călători, potrivit Metrorex. Linia are 7 kilometri, 10 stații și un depou.
Valoarea totală a proiectului a fost de 3,4 miliarde de lei. Dacă va fi inaugurată și această magistrală, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.